Consenso all'uso dei cookies

SITO1 -- SITO2 -- Forum2 -- CercaGlobale -- Informativa su Cookie e Privacy

Questo Forum1 è in sola lettura -- Usa il Forum2

Valutazione discussione:
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Facebook ads come cliccare sul pulsante per bloccare?
Su Facebook ho notato questo:

e poi c'è altro io ho cliccato sul pulsante che ora si legge attiva... è giusto così per bloccare o no? Deve leggersi attiva o disattiva? [img]images/smilies/huh.gif[/img]

Per leggere il tutto qui: https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/

«Quanta strada ha fatto il tuo pensiero per giungere alla sapienza, e quanta dovrà ancora farne per giungere alla verità?» (G. A. Rol) Idea 

Ubuntu 12.04 Plus Remix - 64 bit
Cita messaggio
non saprei, sono una mosca bianca..... non uso facebook
Cita messaggio
Ma vorrei solo capire se io voglio che i dati non siano passati a... il pulsante deve avere "attiva" o "disattiva" ?

Il testo è questo:

One of the ways that a company can reach you is to ask Facebook to show you ads that are customized based on what you do on that company’s websites and apps off Facebook. For example, Facebook may show you ads, on and off Facebook, announcing the release of a new album by your favorite band after you visit that band’s website.When you use Facebook from a web browser, you can find out why you saw an ad and how you can control it by choosing “About this ad” from the menu that shows with the ad (usually found by clicking on the “” or “” in the upper right corner of the ad).How can I learn more about how ads on Facebook work?Read more about how ads work on the About Ads page.How can I stop seeing these ads?If you don’t want Facebook to show you ads based on your activity on an advertiser’s websites or apps, opt-out below:

Attiva

This preference will be stored in your web browser. Every different device you use may offer controls over this advertising. For example if you have multiple browsers on one computer you will have to set the control for each browser individually. If you access Facebook through a mobile device such as an Apple iPhone Facebook will honor the device setting (Limit Ad Tracking).When you opt-out, you’ll continue to see ads on Facebook, including ads that are shown to you based on information you share on Facebook, actions you take on Facebook (ex: liking a Page), or information that we receive from other sources. Please refer to the Facebook Data Use Policy andAbout Ads for more information.Companies other than Facebook may use information that they have collected about you to decide to show you ads, on or off Facebook. You can opt-out of receiving personalized ads from third-party advertisers and ad networks who follow the Digital Advertising Alliances’ Self-Regulatory Principles for Online Behavioral Advertising by visiting the DAA website: CanadaEurope, or other locations.Does this apply across multiple browsers or devices?No, your choices are stored in each browser or device. This means that if you opt-out on one browser (e.g., Internet Explorer on your laptop), Facebook may still use your activity on an advertiser’s website or app to show you an ad in another browser (e.g., Safari on your iPhone). The same applies if you use multiple computers or devices.If I opt-out, will it still apply after I clear my browser’s cookies?If you clear your cookies in a browser after opting out you may undo your opt-out for that browser. To opt-out again on that browser, visit this opt-out settings page to confirm that you want to opt-out on that device or browser. If you reset your mobile device it may reset the ad tracking settings to factory defaults, and you may need to opt out again.

Dove si legge attiva lì deve essere attiva o disattiva? 

come vedete io ho cliccato ed è diventato attiva è corretto?

Il testo è preso da qui: https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/

«Quanta strada ha fatto il tuo pensiero per giungere alla sapienza, e quanta dovrà ancora farne per giungere alla verità?» (G. A. Rol) Idea 

Cita messaggio
A quanto capisco para si tratti di un servizio particolare che propone la pubblicità in modo mirato (secondo le tue abitudini di navigazione).

Quindi se appare il bottone "Attiva", significa che  il servizio è disattivato e quindi pronto ad essere attivato.

Se appare il bottone "Disattiva", significa che il servizio è attivato e può essere disattivato col click su "Disattiva"
Cita messaggio
Bene dunque è come pensavo io, ma se tolgo quella mirata mi viene fatta in modo non mirato? 

Cita messaggio
Credo di si, anche se ritengo che Google ti appioppi, in ogni caso, pubblicità abbastanza mirata.

Cita messaggio
Quindi cos'è meglio lasciare il pulsante attivo che i miei dati vengano trattati (disattiva) o lasciare il pulsante disattivato (attiva) ?

Cita messaggio
Questo fantomatico pulsante lo lascio con su scritto attiva o disattiva un consiglio???!!! [img]images/smilies/huh.gif[/img][img]images/smilies/biggrin.gif[/img]

Cita messaggio
se vuoi la funzione attiva ,  premi sul 'attiva' e lo riattivi, nel momento in cui la funzione è riattivata , nel pulsante non ci sarà più scritto attiva , ma 'disattiva' , sei te che devi sapere cosa vuoi , se vuoi limitare o meno la pubblicità . Del tutto non ti viene mai comunque tolta. I servizi  gratuiti sono tali perchè è proprio la pubblicità che ne copre +- abbondantemente i costi .

Cita messaggio
Lascio così allora così da avere meno pubblicità, comunque adblock plus non blocca tutto vero? [img]images/smilies/huh.gif[/img]

Cita messaggio

Vai al forum:

Utenti che stanno guardando questa discussione: 1 Ospite(i)