Consenso all'uso dei cookies

SITO1 -- SITO2 -- Forum1 -- CercaGlobale -- Informativa su Cookie e Privacy

Valutazione discussione:
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porteus su chiavetta come farla funzionare bene
Ho un problema con l'HD quindi stavo cercando un qualcosa per avviare con la chiavetta mi è stato consigliato http://www.porteus.org/ quel che vorrei capire è come poterlo far andare bene sulla chiavetta io ho scaricato la .iso che ho configurato poi le cartelle le ho spostate sulla chiavetta e dato il comando: sh Porteus-installer-for-Linux.com solo che qui leggo che è molto più lungo il tutto per Linux mi potete consigliare i vari passaggi http://www.porteus.org/component/content...guide.html ? Grazie  At

Dando il comando solo sh Porteus-installer-for-Linux.com si è avviato solamente che quando mi chiedeva la password metto due lettere e senza che finisca di inserire tutta la password si avvia da sola, quindi qualcosa non va...

Cita messaggio
Grazie da:
perché non provi a fare l'installazione da un pc con windows ? è semplicissima
Cita messaggio
Grazie da:
Nel computer ho eliminato Windows...

Cita messaggio
Grazie da:
Tutti quei passaggi che si leggono su Windows chi riesce a comprenderli a fare un piccola guida? Che io non comprendo quando farli ed a che servono, mi riferisco a questa:

Codice PHP:
From Linux:

www.porteus.org/info/videos.html See installation videos here[/url]
*
PLEASE NOTE* If you experience problems when running the Porteus installation scripts from your existing Linux distributionplease burn the Porteus ISO to a CD (see above instructions) and boot from that for the installation to USB.  The method described below should work from most Linux distrubutionsbut full compatibility with every distribution is not guaranteed.

Installing Porteus through Linux is similar to installing through WindowsYou must have root (super userprivileges on your system in order to run the installation script.

Before installingyou must extract or mount the .iso file in order to copy the /boot and /porteus directories to your target deviceSome archiving programs are capable of extracting the .iso, or you can simply mount it with the following commands:
mkdir /mnt/loop
mount 
-o loop /path/to/file.iso /mnt/loop

If you are using Porteus for this installationyou can simply enter:

mloop /path/to/file.iso
And you can then navigate to /mnt/loop to access the necessary files. If you are running from a Porteus CDyou can navigate to /mnt/sr0/ and copy the files from there.
Steps to Install:
1Insert your flash drive. If a window automatically pops up when you plug it inclick to open the deviceThis will mount your flash drive and you can see it's path by opening a console and typing:

mount
If the device is not mounted automatically, then you can open a console and type:

fdisk -l
to get the path of your flash drive (e.g., /dev/sdb1), and then:

mkdir /mnt/sdb1
mount /dev/sdb1 /mnt/sdb1
(substitute sdb1 with the name of your device if it was listed differently in fdisk)

Make note of the device'
s name, as this is the device which will need to be modified by a script later in the process.

2Copy the files /boot and /porteus from the Porteus .iso file (or from a Porteus CDto your flash driveThese folders can be placed in the top level directory on your drivebut as of Porteus version 2.0you can place these folders inside a subdirectory and your bootloader configuration file will be adjusted automatically to boot from that location.

3Open a console and change directories to the boot folder that you just copied into the flash drivee.g.

cd /mnt/sdb1/boot
Execute the Porteus
-installer-for-Linux.com script:

sh Porteus-installer-for-Linux.com
[i]*NOTE* If you are not running as root alreadyyou must use the su or sudo command and enter your root password before starting this script, or it will not be able to configure your device properly.

[
i]This script will ask you to confirm the drive or partition on which you are installing PorteusMake sure the information displayed is correct, and then press Enter to complete the installationThe extlinux bootloader will be installed on devices that are formatted with ext2/3/4FAT16/32ntfs and btrfs filesystemsLILO will be installed on partitions formatted with any other filesystem.

4After running the install scriptyou should be able to boot Porteus from your flash driveReboot your computer, and make sure that your BIOS is set to boot from the USB device firstbefore it boots to your hard disk. If you are unsure how to change the boot order in your BIOSplease see Appendix A.

[
i]*NOTE* If your flashdrive is formatted with a Windows filesystem (e.gFAT or NTFS), none of the changes you make to your system will survive between reboots (Porteus will default to "Always Fresh" mode).  If you would like to save your changesyou can create a '.dat' file container for this purposeSee Appendix B below for more information about this very important featurewhich is required for saving your changes to a partition formatted with a Windows filesystem

Qui per leggerla dal sito: http://www.porteus.org/component/content...guide.html

Cita messaggio
Grazie da:
Citazione:Nel computer ho eliminato Windows...
Grave errore per uno poco esperto di Linux.
Hai detto che hai l'HD fuori uso, vai su un pc con windows, doppio clic sul file exe nella cartella boot ed hai finito.
Cita messaggio
Grazie da:
se hai windows posso aiutarti ,
esistono 2 programmi per windows si chiamano rufus (attualmente alla versione 1.4 credo) e yumi (o yum),entrambi free, praticamente quando lo avvi si apre una schermata nella parte alta se lezioni la lettera del drive pennino che vuoi utilizzare , e nella parte bassa selezoni la iso , fai start ed automaticamente ti installa una live su chiavetta e la fa boottabile.
Yum o yumi ha qualche cosina in più , nel senso che devi scegliere il tipo di sistema che vuoi mettere su chiavetta (linux windows ecc..) e dopodichè o selezioni una tua iso oppure può scaricarsela direttamente da internet e ti fa la chiavetta.
Entrambi i programmi sono leggerissimi (pochi kb)e sono portable (non si instalano basta eseguire il .exe) ci ho fatto milioni di live di tutti i tipi e non ho mai avuto problemi.
Spero di esserti stato utile.
Cita messaggio
Grazie da:
No ho solo linux... :-( Grazie del supporto

Cita messaggio
Grazie da:

Vai al forum:

Utenti che stanno guardando questa discussione: 1 Ospite(i)